喺清人入關以嚟,經歷康熙、雍正、乾隆三位皇帝嘅勵精圖治下,清朝好快就迎嚟康乾盛世,從康熙中期到乾隆中期經濟繁榮。之不過去到後來,清朝集權統治不斷衰落,可能史友們都有個問題,就係點解喺清朝最後一次「中興」並唔能夠祆返呢個皇朝呢?今次阿史就同大家講一講啦!
所謂嘅「中興」其實就係帝國經歷盛世之後,衰敗完再崛起嘅一個階段,而清朝就出現過一場承前啟後國家改革——同治中興。其實喺經歷完第二次鴉片戰爭、太平天國運動後,清朝既簽訂《北京條約》割地賠款對內平定太平天國等四場運動,喺外界睇落好似已經就快滅亡,但其實就係剛好應對曬對外以及對內嘅問題。
喺同治中興1862年到1874年,其實係開創咗中國最早工業,實施「洋務運動」、提倡「中學為本,西學為用」;而喺政治上確實亦都開始重用曾國藩、左宗棠這些漢族重臣。之不過,呢兩樣嘅改變既唔能夠解決制度腐敗同埋改變思想,「洋務運動」最終都淪為大量財物流入貪腐者手中,同治中興由根本上嚟講並冇令到清朝進步。
原圖嚟自網絡