喺西元1618年嘅一日,努爾哈赤召集八旗首領舉行咗一場誓師大會,喺會上佢唔單止公佈咗自己同明朝之間嘅「七大恨」,並且表明將會發動一場影響明朝國運嘅戰爭,亦即係後來嘅薩爾滸之戰。
喺誓師大會之後,努爾哈赤急不及待率領二萬人物劍指撫順,而當時連年受戰火困擾嘅明朝國力下降,軍隊內更加軍心不齊,面對呢支咄咄逼人嘅軍隊,可以話係近乎一戰定生死。戰事以努爾哈赤勸降明軍守將李永芳,俘獲大明人口、牲畜,焚毀撫順城作為開始。
經過一輪調兵遣將,楊鎬先至艱難集結十萬大軍到遼東討伐後金,而當時努爾哈赤僅有6萬人馬,人數上係存在優勢。之不過,當時楊鎬就作出咗一個影響戰局嘅決定,就係由「兵分四路」:當時十萬大軍係分為中路左翼由山海關總兵杜松統領,中路右翼則是遼東總兵李如柏,北路是開原總兵馬林,南路是遼陽總兵劉鋌,而楊鎬則坐鎮瀋陽。
得知呢一點係,努爾哈赤就決定唔同明軍正面對決,反而係以機動靈活應對四路大軍。佢得知杜松係身經百戰,但佢衰在搶功心切,喺兵分四路之下自行再分兵留守薩爾滸,自己就帶隊去攻打後金界藩城,就係咁由佢率領嘅明軍主力連同大批先進火器就被消滅咗喇!
杜松戰死後,本身喺北路嘅馬林係最接近薩爾滸,雖然佢已經即時轉攻為守,依山為據,但成功被努爾哈赤識破神機營火器嘅破綻,以後金軍騎兵成攻打敗北路軍隊。
馬林艋敗之後,兩路軍隊都隨即停止進軍,中路右翼遼東總兵李如柏更加爆發人踩人事件,第三路大軍「不戰而潰」。而最後嘅南路軍最善戰,本身已經連破後金軍幾個營寨,但最後就被努爾哈赤派出嘅明軍降卒冒充杜松部下送信,通知火速朝赫圖阿拉城進軍,喺路途中就被帶到險道含恨而死。
短短五日時間,十萬明軍死傷過半,文官武將紛紛戰死,一場決定國運嘅戰爭就咁告終。
原圖嚟自網絡