喺提起偽滿洲國時期嘅「溥儀」,相信唔少史友腦海當中都會浮現「傀儡皇帝」四個字,之不過話晒都叫做「皇帝」,完全冇權力又未必令人相信。咁到底史實係點呢?阿史今次就同大家講一講啦!
喺九一八事變後,末代皇帝溥儀喺日本人扶植之下就成為咗偽滿洲國「傀儡皇帝」,咁到底呢個「傀儡皇帝」有幾大實權呢?對於一個傀儡嚟講,可能大家都會認為大大小小嘅事務都由日本影響以及控制,但原來呢個正正就係巧妙之處,事關偽滿洲國同當時嘅日本就好似兩個國家咁樣運作,照樣係有互派大使館,而溥儀當時就被塑造到好似一個國家元首咁,曾經先後兩次訪問日本,仲受過天皇接待。
而喺當時世界上,其實係有23個國家承認偽滿洲國嘅存在,而溥儀自己雖然受到日本人限制,但佢亦都嘗試過「勵精圖治」,例如不斷嘗試奪取制定官制、任命官吏權力、企圖改組內閣、甚至仲成立自己嘅禁衛軍,親自選妃等等,皇帝嘅基本生活都仍然係有嘅。
之不過,就算當時溥儀有冇野心,想點樣從日本人手中奪取權力都好,喺偽滿洲國當中佢並冇任何實權,只係日本人嘅橡皮圖章。
原圖嚟自網絡