喺漫長嘅中國歷史上,經歷過好多次嘅朝代興替,新嘅朝代唔少都會選定新嘅都城,但喺歷史上就有好多個地方多朝嘅古都。喺新中國成立之際,我國其實都面臨選擇首都嘅問題,咁到底點解會喺11個城市當中選擇咗北京呢?阿史今次就同大家講一講啦!
其喺喺1949年4月渡江戰役開打後,當時嘅南京作為蔣介石政權嘅首都就已經被我軍攻下,結合早前嘅遼沈、平津、淮海三大戰役,戰況基本上已成定局。隨住南京、上海、武漢等江南大城市落入我軍手中,再加上本身已經控制嘅江蘇、安徽、浙江等省份,新中國嘅班子亦都要開始成立。
喺當年6月就有134名代表齊聚北平,以政協嘅身份籌備會第一次全體會議,會上佢哋就選出咗21位籌備會常務委員,並且展開對國都地點嘅討論。當時其實就已經有11個備選城市分別係北京、哈爾濱、西安、上海、延安、重慶、廣州、南京等。每個城市本身都有各自優勢,就好似南京咁,只要輕微改裝就可以即時使用、廣州就喺近代思想啟蒙上面作出過重大貢獻,加上本身經濟條件亦都唔錯、而重慶地理位置上易守難攻,設計亦都相當齊全,絕對係作為首都嘅好選擇。
喺11個備選城市當中,籌備會最終都係以地勢原因、地理因素、經濟發展、交通方面問題等進行排除法,最終就選定北平,真係估佢唔到!
原圖嚟自網絡