最近阿史睇新聞,話內地網紅上網上示範點樣食鯊魚,點知就俾網友質疑係食咗條受保護嘅大白鯊,真係唔知呢位網紅點收科。
講到鯊魚,可能唔少史友都會諗起保育或者魚翅又或者係幾十年前個套電影《大白鯊》,咁古代中國人對鯊魚又有乜印象呢?响古時中國人對鯊魚印象其實好模糊,因為中原地區離海邊遠,後嚟海洋知識多咗,就對鯊魚認識多咗。好似明代李時珍响《本草綱目》就提及過:「時珍曰:鮫皮有鯊,其紋交錯鵲駁,故有諸名。古曰鮫,今曰鯊,其實一也。或曰:本名,訛為鮫。段成式曰:其力健強,稱為河伯健兒。」
不過古代中國人其實都知鯊魚係可食用,而且仲知點食。李時珍响《本草綱目》又有咁嘅記載:「背上有鬣,腹下有翅,味並肥美,南人珍之。」即係話以前南方人已經識食翅。而清代嘉慶年間成書、專記山東海產資料嘅《記海錯》就咁記載:「鯊魚色黃如沙,無鱗有甲,長或數尺,豐上殺下,肉瘠而味薄,殊不 美也,其腴乃在於鰭,背上腹下皆有之,名為魚翅,貨者珍之。」睇嚟古代嘅中國人已經知道魚翅係珍品。
原圖嚟自網絡