喺唔少影視作品當中,只要係涉及到盜墓嘅題材,無論係古今中外嘅作品都會將古墓內部描繪成機關重重,又有落石、又有飛箭等等,但憑住古代科技又係咪真係可以做到呢啲機關呢?今次阿史就同大家講一講啦!
如果要提到危險機械機關,其實就算幾精密都好,只要經過幾百年時間多數都會失效,所以如果係講到古墓當中嘅防盜,就必定要講講墓室喇!墓室嘅機關大致就有幾種,其一就係「頂門器」,通過銅製嘅軸一邊輕一邊重,喺墓主完成下葬後,關閉墓室大門就會將頂門器壓上,到時重嘅部分會往下沉而輕嘅部分會向上升,重重頂住墓室嘅門;其二就係「頂門球」,喺墓室後方就會有一條慢坡道及槽,喺完成安葬後,頂門球就會順著坡道往下滑卡實喺墓門,呢種設計就連清朝大太監李蓮英墓都有用過,但其實只要唔喺石門入墓室,基本上都無法防盜。
而為咗應對盜洞,古人甚至仲諗到以「積沙墓」嘅機關,即係將墓室分為好幾層,第一層就做封土,第二層就係極厚嘅積沙積石,第三層就係假墓,而喺假墓下方又再係積沙積石層,去到最底先係真正嘅墓,甚至有部分設計當中更加係流沙墓,唔少盜墓賊都會慘死其中,呢種「機關」同想像中嘅古墓機關真係有出入!
原圖嚟自網絡