貨幣,無論喺任何朝代嚟講都係相當重要嘅一個元素,事關貨幣嘅存在其實係決定一個國家嘅交易方式以及對外嘅貿易。中國歷史上經歷咗多個朝代,歷朝歷代其實都會有自己嘅貨幣、銀兩,咁到底數量咁龐大嘅貨幣最終點解好似消失晒呢?
其實每個朝代嘅貨幣都有所不同,就好似秦朝嘅時候係以黃金以及銅錢作為流通貨幣,銀幣早期雖然都存在,但流通性就比較低。時間去到漢朝,當時就真正出現以銀作為材料嘅銀幣,一枚就已經可以買到千斤糧食,所以真係唔係人人都用到。而喺漢朝去到隋朝,貨幣又再次以黃金以及銅錢為主,直到唐朝又用返銀作為貨幣單位,黃金、銅錢、銀嘅地位不停交換。
咁問題嚟喇,到底本身歷朝歷代都有咁大量以黃金、銅以及銀等貴金屬整成嘅貨幣,但點解好似失晒蹤咁嘅?對於呢個問題,除咗因為清朝銀元外流之外,其實後世學者都有兩個講法,其一呢啲貴金屬都連同珍珠、瑪瑙、各種寶石作為陪葬品,安放咗喺貴族嘅墓地之中;其二,就係呢啲錢幣由於都係貴金屬,就被用作為各類首飾,咁所以歷朝歷代咁多錢幣就係咁樣被廣泛使用。
原圖嚟自網絡