提起「盧溝橋」呢個地方,可能唔少史友都會諗起令無數國人傷痛嘅「盧溝橋事變」,之不過「盧溝橋」本身其實都係一座名勝古跡,當中有唔少故事都值得同大家分享,其中一項就係數唔清嘅盧溝橋石獅子喇!
可能唔少史友都會諗,其實啲石獅子一直都喺同一個位置冇移動過,又點會數唔清呢?咁就要由盧溝橋嘅歷史開始講起啦!呢座古橋建於1192年,至今已經有八百幾年歷史。如果史友們有去過呢個地方,應該都會發現橋上東側橋頭左右兩側都各有一隻伏地石獅,而西側橋頭則各有一隻伏地石象。講到最巴閉,其實就係橋東北立有乾隆御書「盧溝曉月」碑,而呢個景象亦即係「燕京八景」之一!
嚟到呢座名勝古跡,唔少遊客除咗會喺橋面影相打卡之外,其實仲有件事經常都會做,就係「數獅子」。數得獅子多其實就當然會想要一個正確答案啦!唔講唔知,其實呢座橋上嘅獅子好幾次都數唔清!
早喺明代《帝京景物略》中,就係以「數之輒不盡」形容盧溝橋石獅子數目,而喺1960年代,其實就有學者數出485隻石獅;但又喺1979年,石獅數目又變成502隻,而喺之後再數,數目都係會產生變化,到底當中有咩原因呢?
其實不外乎就有幾個原因,其一就係因為盧溝橋以往真係一條交通要道,不時都會發生車禍意外,所以呢啲獅子受損後重製需時,數目就會唔一樣。而且,石獅喺幾百年間受到酸雨腐蝕都會面目模糊,到底計唔計算在內都會有唔同標準,咁所以石獅子數目就一直都數唔清喇!
原圖嚟自網絡