相信唔少史友都明白一個道理,但凡書畫古董有價有市,市面上自然就會有造假嘅風氣盛行,呢一點放到明朝就更加誇張,事關當時甚至仲出現一個專門造假嘅作坊「蘇州片」,阿史今次就同大家講一講啦!
雖然話書畫造假嘅事跡歷朝歷代都有出現過,但要去明朝咁誇張就真係少之又少!要知道隨住經濟發展,明朝中後期奢風漸至,唔單止士大夫之間互相攀比,就連富商以至普通嘅百姓都要爭風。咁眼見普通百姓都跟風,士大夫以及富商就必然要用啲方法去表現自己嘅地位,於是就向奢侈商品、古書畫入手。之不過,真跡始終都係有限,而且價錢昂貴。但係,買畫嘅人唔等同識畫,於是喺呢個時候假書畫嘅出現就幫到唔少人喇!
喺明後期,唔少傳統文人就索性「棄儒就賈」,直接參與到書畫造假工作當中,喺明代書法家詹景鳳《東圖玄覽編》中仲有記錄一個專門造假嘅作坊「蘇州片」:「蘇州專諸巷,偽造書畫」,認真誇張!
而呢種風氣逐漸盛行之下,明代中後期書畫市場甚至變成「片縑朝出,午已見副本,有不十日,到處有之,凡十餘本者」嘅景象,真係諷刺!
原圖嚟自網絡