早排阿史就同史友們介紹過朱元璋為人心狠手辣,只要係佢認為有機會危害到朱家江山嘅人,就算係開國功臣佢都不惜會剷除。一個疑心咁重嘅人物,到底又點解會收養二十幾個養子呢?阿史今次就同大家講一講啦!
其實自古以嚟武將都會有收養義子嘅習慣,簡單嚟講都係為咗培養自己嘅勢力,咁朱元璋收養義子又有冇咩特別原因呢?咁就要由佢所收養嘅人開始講起!朱元璋所收養嘅義子一般分成三類,其一就係佢嘅侄甥,當中代表人物就係外甥李文忠,佢喺19歲之時就已經領兵作戰,率軍平定江南,出征北元,立咗唔少戰功,及後仲被賜姓朱。
其二就係戰爭當中嘅孤兒,喺早年征戰嘅時候朱元璋就收養過孤兒沐英,同時賜姓朱,呢位養子喺18歲之時就已經憑武藝高超、謀略過人成為軍中指揮使。而最後一類就係部下嘅後代,呢類義子就係朱元璋為安撫部下而認,例如就有滁州守將何世隆孫子何文輝,成為養子嘅佢就曾經平定江西、福建、陝西等戰事,同樣立下唔少戰功。
睇到呢度,可能唔少史友都明白,朱元璋憑住呢啲「父子情」,成功令到呢班「朱元璋之子」為求報恩而喺戰場上奮勇殺敵,同時亦都抑制住身邊嘅其他將領,作用重大。之不過,喺明朝建立之後,呢班「朱元璋之子」就被改回原姓,「父子式」嘅政治關係亦都隨住朱元璋親生兒子出生而告終。
原圖嚟自網絡