之前阿史介紹咗唐玄宗賜紫袈裟俾日本僧侶玄昉嘅時候,就提及過遣唐使,今次阿史就想講下遣隋使。
簡單而言,遣隋使同遣唐使就係日本派往中國嘅使節團。遣隋使就係隋代時期使節團,遣唐使就係唐代時期使節團。據資料顯示,响日本推古天皇時期,就曾經至少五次派遣隋使到中土。有趣嘅係,根據歷史文獻記載,遣隋使除咗官員,仲有僧人同學生,目的係去中國求佛法同學習中原文化。
之不過,响史籍嘅記載中,就顯示出隋代皇帝對佢哋印象麻麻,《隋書‧東夷傳俀國傳》就載有隋文帝問遣隋使嘅對話:「開皇二十年,倭王姓阿每,字多利思北孤,號阿輩雞彌,遣使詣闕。上令所司訪其風俗。使者言倭王以天為兄,以日為弟,天未明時出聽政,跏趺坐,日出便停理務,雲委我弟。高祖曰:『此太無義理。』於是訓令改之。」至於隋煬帝時就更誇張,話說日本使者俾隋煬帝嘅國書就話「日出處天子至書日沒處天子無恙」,日本人稱佢哋天皇為「日出處天子」,稱隋煬帝為「日沒處天子」。隋煬帝睇完國書好唔高興,話呢啲「蠻夷書信」以後唔駛再俾佢睇。
原圖嚟自網絡