「誅九族」呢種殘酷嘅刑罰相信史友們都必定聽過,但喺歷史上「誅九族」並唔係極限,因為真實發生過嘅歷史事實就係有「誅十族」。咁到底邊位歷史人物犯咗事,會令到「誅十族」呢種刑罰出現呢?阿史今次就同大家講一講啦!
慘遭「誅十族」嘅呢位人物,正正就係明朝文學大家方孝孺。明明只係一位文人,又點解會遭遇到呢種殘酷刑罰呢?方孝孺本身就係明朝嘅文學家,而喺建文帝朱允炆即位後,就對佢委以重任,甚至大小事都會聽從佢嘅意見。之不過,喺燕王朱棣發動靖難之變後,建文帝朱允炆行蹤成謎。本來前朝嘅臣子朱棣都冇打算留,但謀士姚廣孝就特別提到「方孝孺不可殺」,所以朱棣都嘗試提出禮遇。
但係,方孝孺自己就唔想委曲求全,所以喺朱棣要求佢起草即位詔書之時,方孝孺用盡方法拒絕,到最後仲寫上「燕賊篡位」四字後罷筆。眼見呢個情況,朱棣揚言要誅佢九族,但當時方孝孺就回應「滅我十族又如何?」就係因為呢句說話,方孝孺朋友、門生就被列為第十族,足足800幾人慘遭牽連,行刑時間長達7日。連方孝孺自己都被處以凌遲,死得相當慘烈!
原圖嚟自網絡