今日係2023年1月1日,亦係新一年嘅開始,先祝史友們嚟緊一年過一個好年。
今日係元旦,相信史友們都會趁假期休息或者出去玩。過到元旦,大家可能會好自然諗起每年嘅一月一日。「元」係表示最初,「旦」就係太陽升上地平線嘅一刻,即一日晨光初現之時,一日嘅開始,因此「元旦」就係一年之始。但其實响中國古代元旦呢個日子就未必係固定,現今大家對元旦呢個概念同古代人係有啲唔同。應該咁講,一年之始呢個概念係一樣,不過因為曆法應用關係而有所唔同。响古時元旦其實係指農曆正月初一,呢個計法係以農曆為本,係漢武帝時期開始所採用。而响漢代之前,「元旦」之日就有所唔同,好似商朝就係十二月初一,周朝就係十一月初一,秦朝就係十月初一。至於「元旦」由農曆轉為新曆呢個做法,就係民國時期孫中山先生所提倡;「從西曆,所以便統計。」由於民國時期開始政庲以西曆(新曆)為準,於是元旦就變成一月一日。中華人民共和國於1949年成立後使用「公元紀年法」,令元旦日維持响1月1日當日。
原圖嚟自網絡