以往阿史都同史友們介紹過唔同朝代嘅一啲特別嘅宮廷組織,就好似錦衣衛、東廠等等,呢啲組織一出基本都令到達宮貴人聞之色變,而喺清朝就有一個相當特別嘅組織會專門針對皇室成員,阿史今次就同大家講一講啦!
清朝皇室主要就係由兩個機構支撐,其一就係負責皇帝事務嘅內務府,而另一個正係阿史今次要介紹嘅「宗人府」。宗人府嘅職責就係要管理成個皇室,早喺明朝之時就已經創立,當時係負責管理皇族家譜、冊封等事宜,但去到清朝順治沿襲明朝舊制後,宗人府嘅職責亦都變得更廣泛,唔單止要負責皇室家譜纂修,仲要負責埋皇族俸祿、封爵、教育、婚喪嫁娶及任官等,管理嘅人數多達二十萬。
雖然宗人府係會為皇室成員提供唔少福利,但與此同時呢個機構亦都係負責處理賞罰,一旦有皇族犯罪,宗人府就會聯同刑部、戶部一齊進行裁決,小事就會罰錢解決,一旦犯下重罪、挑戰皇權,唔單止會被革去宗室資格,後來甚至仲會有專門嘅《王公處分則例》進行處理,王公貴族聽見都驚!
原圖嚟自網絡