東南亞一帶聚居咗唔少華人,佢哋祖先都係從中國南下到當地生活。可能史友們會有一個認知,就係有華人生活响外國,都會有唐人街或者華埠。咁柬埔寨又有無唐人街呢?
响廣義而言,柬埔寨算係有唐人街,因為响金邊有一個華人聚居嘅社區,但又有啲人認為柬埔寨嚴格上係無歷史悠久嘅唐人街。
响晚清民國時期,好多嚟自福建、廣東嘅中國人去東南亞謀生,其中一個地方就係今日嘅柬埔寨。而响當地最大城市金邊,當時華僑就集中住响烏亞西市場同當時菜園區附近嘅紅土路一帶。不過,响上世紀七十年代,紅色高棉統治柬埔寨時期實行排華政策,當時政府禁止華人企業營運,華文文化被完全禁止同摧毀,大批華人離開咗呢個國家,亦因為咁,所以呢個地方就無一條歷史悠久嘅唐人街或華埠。
不過自上世紀八九十年代,柬埔寨政局穩定,好多至今老華僑同後代又聚集返响呢個地方,有華人聚居同好多華人商店,所以有人就指呢度係柬埔寨金邊嘅唐人街,據《世界著名華人街區——唐人街》作者一書,就明確有篇章形容「金邊唐人街」係「潮州華胞佔主體的唐人街」。不過,由於規模無其他外國個啲華埠咁有規模,所以就有人認為柬埔寨唔算正式有唐人街,就係咁解。
無論如何,隨住近年愈來愈多中國人去呢個國家發展,以華人聚居嘅小社區開始出現,除咗金邊外,西哈努克港(西港)亦出現華人社區,有啲人仲話個度係「西港唐人街」,阿史記得有一個去咗個邊嘅中學同學影咗張當地港式茶記嘅相,似乎真係唔少中國人去咗個邊搵食。
原圖嚟自網絡