可能史友們都知道,我哋身處嘅香港,其實係响嶺南文化圈之內,所以香港同珠三角(依家多數叫大灣區)文化生活習慣語語等都相對接近。對比中國較北地區,嶺南文化又好似有啲唔同。
史友們可能會知道,以前廣東一帶都係相對落後地區,後嚟受外貿影響廣東特別係珠三角一帶經濟變得發達,令嶺南文化更受重視。不過咁,响好一段時間嶺南地區都係蠻夷之地,咁嶺南文化又係點樣發展起嚟呢?阿史最近睇咗篇學者寫嘅文章,就想同史友分享下。
果位學者就話嶺南文化之所以有所發展,同兩類人大有關係,第一類係官員,呢種官員就係被貶到嶺南地區果種。响古代嶺南地區係流放熱門地方,因為夠晒荒蕪。而被朝廷貶至呢個地方嘅官員,佢哋本身都有一定才華,就係呢班人將當時中原文明帶到去南方,起咗開化作用。
不過,講到影響力大,呢啲被貶官員就唔夠南遷中原人士咁大。响古代歷史當中,有唔少時候係處於戰亂狀態,為逃避戰亂好多人就從中原南遷至嶺南一帶,當中就有唔少地方大族,呢啲大族有錢有面有人有知識,响嶺南地區落地生根後就將中原文明文化植根於嶺南,推動咗嶺南文化發展。
其實呢兩種講法都有一定道理,因為福建其實都有類似情況。
原圖嚟自網絡