食鹽,喺今時今日嚟講可以話係一種只要有錢就買到嘅日常用品,由平到貴都有好多唔同種類。之不過,喺古代社會嚟講,呢種日常用品就係會被政府列為專賣,販賣私鹽甚至仲係一種大罪,到底當中有咩原因?阿史今次就同大家講一講啦!
關於鹽嘅起源其實歷史上都有唔少具有神話色彩嘅故事,例如就好似「夙沙煮海」咁樣,但最古法嘅制鹽就係通過「煮鹵法」而產出,早喺周朝開始政府就已經對呢種民生必需品進行管制,並且有專門掌管鹽政官員「鹽人」,佢哋嘅工作就係「掌鹽之政令,以共百事之鹽,祭祀共其苦鹽散鹽,賔客共其形鹽散鹽,王之膳羞共飴鹽」。換言之,即係同鹽相關嘅祭祀、待客事務都由佢哋管晒。
咁到底點解歷代嘅政府都要對鹽進行管制呢?其一,正因為鹽係民生必需品,所以對食鹽進行專賣就可以確保到國家有穩建嘅稅收,呢啲收入就可以用作供養軍隊,為國家進行版圖上嘅擴張,春秋時期嘅晉國、戰國時嘅魏國都係因為食鹽而致富,繼而成為強國。
至於另一個原因就係,由於食鹽嘅收入可以好高,如果唔進行專賣,販賣私鹽嘅人士喺得到大量資金後,如果選擇謀反就會相當之難應對。所以,鹽喺古代嚟講真係可以影響一個國家嘅命脈!
原圖嚟自網絡