秦滅亡六國,完成中國史上首個大一統,但提起呢個千古一帝其實仍然有唔少污點,其中一項就係「焚書」以及「坑儒」。
要知「焚書」以及「坑儒」其實係兩件獨立嘅事件,先講「坑儒」所坑嘅並唔係儒生,喺《史記‧儒林列傳》就有指出呢度所指嘅「儒」其實係「術士」。由於秦始皇長年都尋求長生不老,所以就曾經搵過多年術士為自己煉製長生不老藥。但結果呢啲術士唔單止煉唔到藥,反而仲周圍散播秦始皇嘅「黑材料」,最終呢件事牽涉到400幾人,呢班術士就喺咸陽被坑殺。
「坑儒」係秦始皇所為似乎都係證據確鑿,但後世學者就認為「焚書」就可能真係另有其人!秦始皇一統之下之後,自然就係需要統一語言,佢曾經聽從李斯之言規定民間只可以收藏農業、醫藥、占卜等相關書籍,《詩經》、《書經》及諸子百家之書就只有博士官職嘅人先可以收藏並且存放喺宮中,而其他國家史書都被焚燬,就只可以保留秦朝史書。
就咁睇落其他都仍然有大批書籍得以保留傳世,但就喺劉邦率起義軍攻入咸陽之後,佢以及後到項羽嘅軍隊就喺咸陽劫掠、屠城,後來仲發生埋火燒毀宮殿嘅事件,所有喺民間收集並存放喺宮中嘅書籍就係喺呢個時候被焚燬,所以秦始皇好大機會係食咗死貓。
原圖嚟自網絡