喺秦始皇實現大一統後,整個國家都統一咗文字、度量衡等標準,華夏大地總算係進入一個穩定嘅封建社會狀態。作為一位勞碌多年嘅君主,本來係可以趁住呢個機會好好休息,但點解秦始皇喺一統天下之後,仍然選擇要頻繁出巡?到底當中有咩原因,阿史今次就同大家講一講啦!
喺秦始皇在位期間,佢就喺公元前220年到公元前210年前嘅11年間,先後5次出巡,而佢甚至仲喺最後一次出巡期間病死。咁到底點解作為天下嘅皇者,佢依然要選擇咁勞碌出巡,又係咪為咗尋持長生不老藥呢?
關於呢一點,其實外在嘅原因先係決定秦始皇需要頻頻出巡。要知道秦朝係建立喺一個滿目瘡痍嘅情況,即使穩固到各個國家內嘅宗族城勢力,但民間仍然有唔少起義發生,再加上匈奴不時都會南下騷擾邊境,搶劫秦民嘅資源。正因為有齊內憂外患,後世學者就認為,秦始皇就只有通過每幾年出巡,既可以向國內宣示皇權,又可以帶同大軍巡視天下,震懾匈奴,咁樣先至係最安全之舉。
原圖嚟自網絡