如果史友們熟悉明朝嘅歷史,應該都會知道喺明朝同後金嘅戰爭當中,明軍幾乎係冇取得過勝利,但就喺1626年寧遠一戰當中,明朝軍隊就首次大獲全勝,亦係史稱嘅「寧遠大捷」。而經過呢場戰役後,明朝唔少有識之士就意識到,如果要戰勝後金,咁就應該要同葡萄牙合作。
要知道「寧遠大捷」最關鍵之處就係嚟自葡萄牙嘅紅衣大炮烤死咗唔少後金嘅軍官,令到金兵重創,並且難得地喺戰場上可以「立竿見影」。之不過去到1629年,崇禎就遭遇己巳之變,自己亦都聽信謠言淩遲袁崇煥,喺經歷過咁多事之後,如何對付後金就已經成為當務之急。時任禮部尚書徐光啟向崇禎講明咗紅衣大炮嘅威力,並且提議「置辦火器及取善炮西洋人赴京應用」。
結果,崇禎唔單止聽從呢個建議,仲派人到澳門向葡萄牙人購炮招兵。雙方達成協議,葡萄牙派出一支400人部隊協助抗清。計劃原本去到呢步都好順利,但點知呢個涉及外夷嘅提案就被官員彈劾,直言「堂堂天朝怎麼能向蠻夷借兵」,崇禎聽到呢度亦只能放棄。
原圖嚟自網絡