提起我國嘅著名博物館,可能唔少史友第一時間都會諗起三星堆、兵馬俑以及首都博物館等等文物豐富嘅博物館,但其實我國值得一睇嘅博物館仲有唔少,其中一個就係號稱係全國唯一擁有周天子駕六遺址嘅洛陽天子駕六博物館。
呢座博物館位於河南省洛陽市西工區,係以東周王城遺址出土嘅「天子駕六」車馬坑命名。喺呢個遺址當中,當地政府其實就係喺2002年建設「河洛文化廣場」之時意外發現,喺搶救性發掘過程中就連帶有397座東周墓葬以及18座馬車坑出土。最終政府為咗保護東周王陵區改變原來方案,將「天子駕六」車馬坑建設成為一座博物館。
所謂嘅「天子駕六」就即係古代禮制當中,只有皇帝級別先可以使用六匹馬拉動嘅兩輪馬車,其餘嘅馬車就只能夠駕四,所以「天子駕六」亦都係皇權嘅象徵。雖然喺戰國年間就有唔少諸侯間僭越皇權嘗試喺諸侯王墓中埋葬駕六車馬,但能夠以周天子身份埋葬嘅「天子駕六」車馬坑就只得呢一座,絕對值得大家一睇!
原圖嚟自網絡