噚日中國載人航天工程辦公室公布,話計劃响2030年前實現中國人首次登陸月球。嘩!睇到呢個消息,唔知點解突然諗起好多中國古代同月球嘅故事。
講到中國古代同月球嘅故事,自然係嫦娥奔月,呢個故事相傳記載於商代《歸藏》。據《漢魏遺書鈔》記載《歸藏》內容,就話「昔者恆我(姮娥)竊『毋死之藥』於西王母,服之以(奔)月。……『恆我』遂託身於月,是為蟾蠩。」呢個「恆我」後嚟就慢慢演變成嫦娥喇!後嚟啲人仲將呢個傳說增加內容,又加埋后羿射日一齊講。
不過响古代有另一個同月球有關嘅故事,就同依家科幻小說幾類似,就係偶遇「月球人」。到底乜嘢一回事呢?話說唐代有位文學家叫段成式,佢就寫咗一本奇書叫《酉陽雜俎》,响卷一「天咫」就有一段故事,講兩個秀才响嵩山迷路,後嚟佢哋向一個白衣人問路,個白衣人就話佢哋知佢來自月球,仲解釋「月勢如丸」,即月球好似個球體咁,仲有係月球本身唔會發光,係靠太陽照耀月亮凸起之處而發光,更話月球有八萬二千戶人住。
當然!呢個只係段成式寫嘅小說,但因為內容對月球一啲見解同現今天文學好近似,所以就話佢可能真係遇過月球人。無論點,响一千年前能夠寫到咁嘅內容,真係幾厲害。
原圖嚟自網絡