一連三日嘅「家鄉市集」圓滿落幕,超過200個攤位集合咗26個省份嘅家鄉特色乾貨、地方小吃美食等,吸引咗大量市民前往掃貨「打卡」。而除咗呢啲特色乾貨之外,呢個市集上仍然有唔少亮點,其中一個就係連保安局局長鄧炳強都去親自敲響祝願國泰民安嘅「戰國曾侯乙編鐘」複製品。
喺湖北社團總會嘅市集上,就展示咗一個一比一還原、現藏於湖北省博物館的戰國曾侯乙編鐘嘅複製品。戰國曾侯乙編鐘係喺1978年喺湖北省曾侯乙墓出土,係迄今已發現嘅古代編鐘中數量最多、規模最大、保存最好、音律最全、音域最廣嘅樂器。
喺發現編鐘之時,呢套編鐘就已經被泥水浸泡,但形態就大致保持到下葬時嘅情況。曾侯乙編鐘共65件,由於45件甬鐘上有銘文「曾侯乙乍𠱾」,所以就以曾侯乙編鐘命名。曾侯乙編鐘數量龐大,完整無缺,如果由長短不同嘅兩面木架垂直相交組成,就需要用到8根圓柱承托住整個編鐘,形成上、中、下三層,而鐘架及掛鈎就有246個,真係相當誇張!
呢套編鐘嘅存在亦都證明早喺我國戰國時期,就已經有七聲音階以及絕對音高嘅概念,亦都反映周代嘅文化及科技已經到達一定水平。
原圖嚟自網絡