以往阿史就同大家介紹國,秦國之所以可以稱霸六國,除咗因為國家體制嘅改變以及出色嘅軍事能力外,其中一樣最重要嘅因素就係因為有秦弩嘅出現。之不過,我國古代聞名嘅弩唔係淨係得秦弩,漢代嘅大黃弩威力都相當驚人,阿史今次就同大家講一講啦!
要判斷弓弩武器嘅威力,最直接嘅方式就係計算每樣武器嘅拉力。喺現代角度而言,古代嘅弩兵實戰用嘅弓弩一般都唔會超過二百磅拉力,能夠拉弓拉到二百磅嘅就已經係豪傑,但神奇嘅地方係漢軍嘅實戰武器當中,屯戍吏卒兵器多數以三至六石嘅弩為主(一石就等同現代嘅六十磅),而著名嘅漢代大黃弩拉力就係足足嘅十石,即係六百磅拉力,威力之大都係大家難以想像。
咁問題嚟喇!如果二百磅拉力嘅弩已經唔係尋常人可以拉到,咁六百磅拉力嘅弩又可以點樣拉到呢?如果單純係三百磅左右嘅弩,士兵就可以借助腰引、蹶張等方式開弩,亦都可以配合上弦器,又稱䋢嘅工具實行;但如果係達到八石(接近五百磅)以上,甚至更高嘅拉力,可能就需要用到《論衡》中提到嘅「車張十石之弩」以及《六韜》「絞車連弩」 等相應嘅機械張弦方法,但以上方法嘅形制就仍未有具體嘅發現。
原圖嚟自網絡