嘩嘩嘩,今日就有一宗關於本地歷史建築嘅重磅消息傳出,有灣仔「猛鬼磚屋」之稱嘅南固臺早喺2022年7月就傳出將會連周邊嘅建築物進行重建工程,而規劃署今日就對於上述嘅方案表示唔反對,預計仲可以通過城規會嘅審議。
消息一傳出之後,相信唔少史友第一時間就會諗,到底呢座一級歷史建築南固臺能否保留呢?答案當然就係可以啦!喺現行嘅方案中,申請一方就會負責還原、修復並且保育南固臺,未來仲會作為非牟利用途畀公眾參觀。比起繼續荒廢,呢個絕對係一個好消息。
南固臺係由香港富商杜仲文於1917年買入地皮興建,建築物外牆以紅磚建成,整體風格融合中西元素。及後喺1921年,呢座建築就轉售畀當時擔任永安百貨副司理嘅細佬杜澤文,但喺1943年日軍侵佔香港期間,杜澤文就不幸喺大宅內去世。建築物後來就落入日軍之手,並且仲成為慰安所。直至1988年,杜氏後人先至將建築物售予合和實業,但長年荒廢亦令建築物受到好多破壞,鬼故亦都接連不斷。比起繼續荒廢,能夠復修保育絕對係一個好消息。
原圖嚟自網絡