阿史呢兩個星期都講咗一啲廣東响改革開放初期嘅歷史,正如阿史所言,廣東响改革開放初期其實出現好多社會問題,其中一樣就係走私。响改革開放初期,四個經濟特區門戶一開,國民就接觸到境外一啲先進嘅商品,好似電視機、錄音機、電冰箱等日常用家電,而且需求仲好大,結果帶嚟咗好嚴重嘅走私問題。但最大問題係,當時唔單止政府部門嘅打擊措施跟唔上情況,而且仲有唔少官員參與其中,倒買倒賣。當廣東沿海地區人民愈來愈俾得起錢,呢啲走私貨需求就愈來愈大,仲帶嚟咗好嚴重嘅治安問題,情況變得更加複雜。

其實當時嘅中央政府,對改革開放有兩派意見,一派係改革派,一派係保守派。改革開放雖然令沿海地區同城市有錢咗,但帶嚟嘅社會問題就令黨內保守派非常不滿,擔心改革開放推得太急成為另一個大躍進,又話咁搞落去特區會變成「解放前帝國主義者控制下的通商口岸城市租界」。結果响1982年,廣東省第一委書記任仲夷同省長劉田夫等廣東官員去北京,就唔能夠阻止走私同腐敗問題作出解釋。因為呢個已經唔單止係經濟問題,更加關係到社會主義嘅意識形態,隱藏住黨內保守派對改革開放政策嘅不滿。

哈佛教授傅高義幾年寫嘅著作《鄧小平時代》,提到呢段歷史就咁話:「直到離職之前,任仲夷一直處在北京壓力之下,但他繼續推行改革,維持著快速增長的步伐。」