上次講廣東狀元倫文敘,有史友問起柳先開,今次就簡單講講。喺電影《倫文敘老點柳先開》入面,柳先開話自己係書法家柳公權個仔,但事實上柳公權係唐朝人、柳先開係明朝人,差成幾百年,所以電影都係睇吓、笑吓就算,唔好當真呀!

相傳柳先開係湖廣人(現今湖北),出身自書香世家,但為人非常自負,喺倫文敘上京考會試嗰陣,倫文敘住喺廣東會館,而柳先開就住附近嘅湖廣會館。柳先開喺湖廣會館門口寫咗副對聯「廣東花未發,湖北柳先開。」而倫文敘就覆返句「湖北柳先人不中,廣東花發狀元來。」文人要鬥,都鬥得文雅過人。

之後去到會試,倫文敘考第一,柳先開就考第二。殿試定生死時,二人不分上下,結果就以作詩為最後考題。皇帝出嘅題目係「明月」,柳先開就寫咗「讀盡天下九州賦,吟通海內五湖詩;月中丹桂連根拔,不許旁人折半枝。」而倫文敘就寫「潛心奮志上天台,瞥見嫦娥把桂栽,偶見廣寒宮未閉,故將明月抱回來。」最後因為倫文敘首詩氣魄更大、想像力豐富,被皇帝點做狀元。

不過最令人詫異嘅係,正史中並無柳先開嘅記載,佢只係民間傳說人物,所以大家都係當故仔聽吓好喇。

劇照取自網絡。