清朝末代皇帝溥儀一生坎坷,連嫁俾佢嘅后妃都無好日子過,先係末代皇后婉容染上鴉片毒癮,同日本人私通,又得唔到溥儀嘅關心,被逼到精神失常,最後被當成罪犯,死於獄中。至於淑妃文繡,下場都唔好得去邊,嫁咗俾溥儀咁多年,同溥儀無夫妻生活之餘,仲要周不時被婉容虐待、謾駡,過得不知幾委屈。忍無可忍嘅文繡於是搵律師同溥儀搞離婚,呢單案「皇帝離婚案」對當時嘅社會嚟講簡直驚世駭俗,又被稱為「刀妃革命」。

文繡當時寫咗封信,內容係要求溥儀「每月若干日前往一次,實行同居」,如果唔係就要離婚,不過件事已經有唔少人知,加上婉容推波助瀾之下,溥儀唯有應承。雖然溥儀無實權,但話晒係清朝皇帝,總係要面嘅,為咗維護大清皇室嘅聲譽,溥儀專情登報撤去文繡嘅封號,將佢廢為庶人。文繡離婚之後,曾經隱姓埋名去啲中小學度教書,但好快就被認出嚟,唯有無奈辭職。後嚟文繡有返頭嫁,不過都過唔到幾耐安樂日子,40歲就過咗身。

圖為溥儀同文繡,原圖嚟自網絡。