「武林至尊,寶刀屠龍,號令天下,莫敢不從!倚天不出,誰與爭鋒?」近排無綫播緊嘅《倚天屠龍記》,入面嘅倚天劍同屠龍刀引起武林中人爭相搶奪。回歸現實之中,早排報道話有個內地工人疑似喺地盤度挖到兩件外形同屠龍、倚天相似嘅刀劍,咁究竟呢啲神兵利器係真實存在,定係金庸作出嚟嘅呢?

章回小說《三國演義》提到,三國梟雄曹操講過句金句:「寧教我負天下人,休教天下人負我。」然後就殺咗好朋友呂伯奢一家,而曹操用嘅殺人兇器就係倚天劍。曹操嗰把「倚天」嘅寶劍同小說《倚天屠龍記》入面一樣,都係削鐵如泥嘅極品。據說曹操把倚天劍係仿照西漢早期嘅玉具設計而成,劍長119厘米。不過,曹操隨身佩帶呢把倚天劍都唔係經常用,都係用嚟傍身多,可以話係佢嘅身份象徵。

當然,金庸筆下嘅倚天劍並唔係相傳曹操嗰把,武俠小說入面真正嘅倚天劍同屠龍刀其實喺金庸手上?話說金庸生前曾經喺個座談會入面提過,佢認識台灣一位人稱「人骨煉劍師」嘅鍛劍師傅,仲專程拜託師傅根據自己小說入面嘅描述,打造咗把真嘅屠龍刀同倚天劍出嚟,從此愛不釋手。

圖為《三國》曹操劇照,原圖嚟自網絡。