之前都有講過清朝末代皇帝溥儀嘅後宮生活,仲提到皇后婉容同妃子文繡嘅故事,今日就講埋溥儀其中一位「貴人」譚玉齡。

話說自從婉容逼走咗文繡,染上煙癮又同人私通之後,溥儀就對佢好反感,想話廢咗呢個皇后,但日本人唔批准。於是,溥儀為咗報復婉容,又唔想娶個日本女人留喺身邊時刻監視住自己,經人介紹下,另外選咗個「貴人」出嚟,呢個就係「祥貴人」譚玉齡。據溥儀另一個貴人李玉琴回憶話,溥儀對譚玉齡頗有好感,譚玉齡嘅死,對溥儀嚟講,可以話係晴天霹靂。

譚玉齡原姓他他拉氏,係北京嘅一個初中生,佢同溥儀結婚果陣先17歲。溥儀喺自傳度話,譚玉齡嘅死,至今依然係一個謎,佢初初得嘅病,據中醫診斷話係傷寒,佢當時嘅情況照道理應該唔會嚴重到致命。但係,自從日本人安排咗個日本醫生嚟醫譚玉齡之後,譚玉齡嘅病情就急轉直下。

嗰位日本醫生初初好熱心,又輸血又打針咁,不過醫咗無幾耐,譚玉齡就突然死咗。溥儀後嚟諗返起佢同譚玉齡經常談論日本人嘅事,極有可能被日本人聽到,所以溥儀懷疑譚玉齡係被日本人害死。據講,譚玉齡喺彌留之際,關心嘅竟然唔係自己嘅病情,而係問:「皇上進膳了沒有?吃的是什麽?」而譚玉齡過世之後,日本人好快拎咗成堆日本女性嘅相叫溥儀選妃,令譚玉齡嘅死更加疑雲密佈。

圖為譚玉齡像,原圖嚟自網絡。