諾貝爾物理學獎得主、香港中文大學前校長高錕於去年今日逝世,終年84歲。有「光纖之父」之稱嘅高錕早喺60年代就已經提出光纖理論,但當時佢嘅理論未有得到認同,更有唔少媒體笑佢「癡人說夢」,但佢堅持繼續研究同改良技術,最終喺1981年發明咗第一代嘅光纖系統,深深影響日後通訊科技嘅發展,亦令人類嘅通訊更加方便。雖然光纖嘅發明大大改變人類嘅生活,但要去到2009年高錕確診患腦退化症之後,佢先至獲頒諾貝爾物理學獎,表揚佢喺光學通訊方面具開拓性嘅成就。

自從高錕响2002年確診患上腦退化症,佢嘅記憶力就開始逐漸衰退,甚至喺獲頒諾貝爾獎嘅時候,連自己發明嘅光纖都已經忘記得一乾二淨,不過佢始終都無忘記到一位重要人物——太太黃美芸。同其他病患者家屬一樣,黃美芸初初都經歷過唔開心、辛苦同氣餒嘅階段,不過高太只要諗起以前同丈夫嘅甜蜜時光,就會願意一直照顧丈夫,無論順境逆境、健康或疾病,佢依然對高錕不離不棄。

圖片為高錕接受諾貝爾獎,取自網絡。