上個禮拜同大家講過諸葛亮夫人黃月英其貌不揚,但就有才德搭夠,今個禮拜再講多個關於醜女嫁名士嘅故仔,佢就係三國時代名士許允嘅妻子阮氏,佢喺新婚夜當晚全靠食腦,成功收服丈夫。

筆記小說《世說新語》曾記載過,喺魏明帝(曹丕個仔)時期,有個名士叫許允,佢嘅新婚妻子係西晉作家阮德如嘅妹妹,不過阮氏生得「奇醜」,所以許允同新娘子拜完堂之後就無再理阮氏。啱啱好有客人嚟拜訪許允,阮氏個婢女一打聽,知道係有「智囊」之稱嘅桓範到訪,阮氏即刻放心話:桓範嚟咗,就一定會勸許允入嚟。果然,桓範真係嚟勸許允嘅,佢話:「既然阮家肯嫁個女俾你,就一定有道理,你不妨入去睇定啲先。」

許允果然聽勸,入去睇睇新娘,一見到新娘,就嚇到想即刻返出去。阮氏知道佢一走就唔會再返嚟,馬上拉住佢嘅衣襟唔俾佢走。許允見老婆咁唔莊重,有啲嬲嬲地,唯有同佢講:「婦女應該具備四種美德,你有幾多種?」阮氏答話:「我只係無美貌,然而士人都應該有好多種良好德行,你又有幾多種?」許允好自豪咁話佢都有齊,點知反而被阮氏用一句就KO咗,唔單止令許允慚愧,仲令許允從此以後非常敬重女方。呢句話就係:「夫百行以德為首,君好色不好德,何謂皆備?」意思係話,士人咁多種德行之中,以德為首要,但你就愛好美色唔注重德,又點可以話你具備晒咁多種德行呢?一句就令許允唔敢以貌取人,仲對阮氏相敬如賓,都咪話阮氏唔犀利。

原圖嚟自網絡。