喺1959年9月,內地政府喺黑龍江省大慶市發現咗大慶油田,喺內地最困難嘅時候,提供咗超過一半嘅原油產量,支撐住內地工業嘅運行。今年係大慶油田發現60週年,累計已經生產咗接近24億噸原油,當年有「鐵人」之稱嘅王進喜,喺工具缺乏嘅情況下,帶領鑽井團隊就為大慶油田付出過唔少汗水。

話說喺1959年發現大慶油田之後,王進喜就喺1960年3月率領鑽井隊坐火車去到現場鑽井,一落火車佢就問鑽機到未、井位喺邊同鑽井紀錄幾多。鑽井機到咗之後,喺無吊車同拖拉機嘅情況下,王進喜帶領隊員,用「人拉肩扛」嘅方式將鑽機卸下,運送到井場。王進喜同佢嘅隊員用4日時間,就豎起40米高嘅井架,又用人力取水50幾噸,確保按時開鑽,佢哋用咗5日多就打完一口1200米嘅井。

過咗幾日,鑽井隊就轉去第二口井繼續工作,期間王進喜整傷咗右腳,佢仍然堅持工作。喺第二口井鑽到700米深嘅時候,因為地層壓力太大,發生井噴,但當時無壓井用嘅重晶石粉,於是王進喜就果斷決定用水泥代替,喺無攪拌機嘅情況下,倒入水泥之後攪極都唔開,王進喜就奮不顧身跳落去,用自己身體攪拌,最終克服咗井噴嘅問題。當時個房東趙大娘眼見王進喜日做夜做,又唔返嚟食飯,就形容王進喜好似「鐵人」一樣,自此呢個稱號就響遍全國。

圖為王進喜率領團隊喺井架工作。