前日同大家講完戰鬥英雄李延年,今日同大家講多個同名同姓嘅李延年,不過佢就出生喺漢代,係漢武帝劉徹妃嬪李夫人嘅哥哥。李延年係史上著名樂師,嗰首「一顧傾人城,再顧傾人國」就係出自佢手筆,佢仲靠呢首歌成功令妹妹李夫人入宮。

李延年本嚟係民間藝人,出生於音樂世家,佢啲兄弟姐妹都擅長音律,佢自己更加係說唱歌舞、吹拉彈奏樣樣皆精。不過人無完人,李延年後生嗰陣因為犯法被處腐刑,初入宮時只係一個負責養狗嘅太監,後嚟被發現有音樂天賦,先至成為宮廷樂師。

有一次,漢武帝同平陽公主召李延年奏樂,李延年乘勢演唱咗一首傳頌千古嘅樂曲:「北方有佳人,絕世而獨立,一顧傾人城,再顧傾人國。寧不知傾城與傾國,佳人難再得!」一首歌就聽到漢武帝感概萬千,話世間邊有咁嘅佳人!平陽公主就話俾漢武帝知,其實歌入面個佳人就係李延年嘅妹妹。漢武帝即刻傳見李夫人,果然驚為天人,帶咗回宮,非常寵愛,連帶李氏一家亦升官進爵。不過,李夫人紅顏薄命,佢逝世後漢武帝悲痛萬分,以皇后之禮葬李夫人。

原圖嚟自網絡。