最近阿史睇到甄子丹主演嗰套《葉問4》嘅廣告,嚟緊聖誕節檔期就會上映,唔知會唔會再掀起一股「葉問熱」呢?而現實中嘅葉問,就係响1972年今日因為癌症,喺香港病逝,終年79歲,阿史今日就介紹吓葉問嘅一啲拜師學藝嘅經歷。葉問1893年10月10日生於佛山一個大富之家,當時葉家就將祠堂租咗俾詠春拳傳人、外號「找錢華」嘅陳華順做武館教拳。葉問6歲嘅時候見到陳華順教拳,就話想學,葉問媽媽考慮到葉問身體唔算強壯,覺得學吓功夫都無壞,於是就同意葉問向陳華順拜師學藝。

當時陳華順已經70幾歲,但佢非常疼惜年紀小小嘅葉問,有一次陳華順個仔偷咗佢啲藥書同武術書拎去典當,陳華順贖返嚟之後就索性送咗俾葉問。但好景不常,葉問跟陳華順學藝學咗3年幾,陳華順就與世長辭,彌留之際陳華順再三叮囑二弟子吳促素好好照顧葉問,可見陳華順對葉問幾咁好。

1908年,葉問嚟到香港,就讀赤柱聖士提反書院,校內有唔少英美學生欺負中國學生,佢哋見葉問生得細粒、斯斯文文,就嚟欺負葉問,點知葉問奮起反擊,將佢哋打到落花流水,自此葉問嘅功夫就開始出名,又引嚟校外嘅外國學生過嚟挑戰。有一日,有位同樣來自佛山嘅男仔,係南北行太子爺,佢話家中有位世伯聽講葉問識打詠春,就邀請葉問去南北行見面。葉問去到南北行之後,就同呢位世伯切磋,結果被擊敗,覺得好無面嘅葉問粒聲唔出就走咗。隔咗幾日,呢位世伯再約葉問見面,問佢想唔想學詠春,仲表明唔收學費。

原來呢位世伯就係佢師叔、詠春拳王梁贊個仔梁璧,於是葉問就一邊讀書,一邊向梁璧學藝,直至梁璧1911年逝世。

圖為葉問晚年,取自網絡。