關於吉慶圍嘅歷史,相信各位史友都好熟悉。新界氏族响新界六日戰入面就作出咗慘烈嘅犧牲,而見證住呢段歷史嘅,就有一道鐵門。


故事發生喺1899年4月,當時殖民地政府按照《展拓香港界址專條》逐步接管新界,但錦田嘅居民對呢件事並唔知情,既擔心前途,又唔想被英國人管治,於是就以屏山鄧氏為首、加埋廈村鄉、十八鄉、大埔七約呢班氏族,展開一場新界六日戰。由於裝備上嘅差距,英軍一人輕傷,但新界氏族就死咗500人。


戰敗嘅新界氏族一度走返入吉慶圍,嘗試用鐵門、圍牆同埋護河抵抗,英軍無計可施之下,就只好用重炮炸開圍牆,仲拎埋道鐵門番英國做戰利品。鐵門被帶走,錦田鄧氏幾十年嚟心入面都念念不忘,但直到1924年先有族人鄧伯裘向殖民地政府提呢件舊事,好快當時嘅總督司徒拔知道咗,就向英廷請求歸還鐵門。


鐵門最尾响愛爾蘭搵番,1925年5月26日重新裝番,當時司徒拔仲係親自入嚟開幕啟用。之不過,咁多年嚟都有人提出,還番嚟嘅呢道鐵門兩邊粗幼唔同,並唔係原先果對,其中一邊有可能係來自同樣被拆鐵門嘅錦田泰康圍,係真係假,就真係要等專家解答。


圖片嚟自網絡