早兩日就介紹過佛堂門嘅天后廟,有史友就想阿史講多啲關於天后嘅故事,咁就當然要由佢嘅真身開始介紹啦!喺唔同嘅廟宇入面,都會好容易見到一個頭戴鳳冠,身披紅衣、容貌祥和嘅女性,而呢個就係天后嘅法相。

天后,有「媽祖」、「亞禡」又或者「天妃」等嘅稱呼,係中國民間、甚至係東南亞嘅一個民間信仰,雖然佢有好多個名,但關於佢本名最統一嘅講法都係「林默娘」,咁到底佢又係點樣飛昇成仙呢,多年嚟就流傳住唔同嘅講法:

第一個講法就係,天后係喺北宋年間嘅福建莆田出世,因為出世去到滿月都未出過一句聲,所以就直頭叫做「默娘」。關於佢嘅童年並冇太多嘅記載,而去到十二歲嘅時候,默娘就遇到一個方士教導佢玄微秘法,去到十五歲嘅時候就已經可以幫人醫病同拯救海上遇難嘅漁民。而有一年,佢嘅爸爸同哥哥出海遇險,默娘最尾救返兄長而父親就已經過咗身,因為呢件事,默娘就被稱為孝女,二十八歲飛昇後,仲仍然幫助唔少海上遇險嘅人。

而第二個講法背景都係發生喺福建莆田,但就係因為唔鍾意講嘢而被叫做「默娘」,而呢次默娘就天生聰明過人,自小鑽研醫術,喺28歲嘅時候喺一次海上拯救船隻嘅過程入面,默娘就不幸被船杆打中頭部身亡。自此以後,佢就不斷顯靈,幫啲鄉親手救人。村民知道之後,為答謝佢嘅恩情就建廟供奉,慢慢就廣傳開去成為一個民間信仰。

到底邊個版本先係真,阿史就真係唔知,但有一個事實就係,天后已經發展成一個好重要嘅民間信仰,全港就曾經有三百幾間廟宇係有供奉天后,真係左近就有一個。

原圖嚟自網絡