道光皇帝封林則徐為欽差大臣之後,林則徐就到咗廣東查封鴉片。响接落嚟嘅數個月,繳煙二萬零二百八十三箱,並响虎門公開銷煙。而呢個舉動亦都觸動到當時英國嘅神經,後來仲成為爆發第一次鴉片戰爭嘅導火線。

相信史友以前讀書都讀過,林則徐虎門係銷煙唔係燒煙(記得大台以前有套劇係講林則徐以火燒毁鴉片....),銷煙方法就係「煮化煙土」。咁即係點呢?鴉片係從罌粟中提煉出來嘅一種萃取物,其主要成分是生物堿。响以往要破壞生物堿嘅最好辦法就係以生石灰嚟化解。所以,林則徐就命人以生石灰撒响鴉片度,再以海水令鴉片,生石灰遇水會產生高溫,呢個化學反應會破壞鴉片中生物堿嘅結構。等到鴉片毒性被分解後,响退潮時啲壞咗嘅鴉片就隨讓海水沖入大海裡面。所以點解林則徐會响虎門銷煙,亦有呢個天然環境嘅考慮。

不過,其實林則徐都唔係未試過以火燒毁鴉片,林則徐曾經响奏摺〈銷化煙土已將及半折〉中提及過 :「至銷毀之方,亦復熟籌屢試。向來用火燒化,伴以桐油,其法未嘗不善。第訪聞焚過之後,必有殘膏餘瀝,糝入地中,積慣熬煎之人,竟能掘地取之,十得二三,是流毒仍難盡絕。臣等廣咨博採,知鴉最忌者二物,一曰鹽滷,二曰石灰」。就係因為以桐油火燒鴉片效果唔理想,於是就用「煮化」 之法。

今時今日如果史友們去虎門鴉片戰爭紀念館,館裡就有林則徐銷煙池同虎門炮台舊址。對於中國近代史而言呢個地方真係非常重要,如果從事教育界嘅史友們不妨考慮遲啲帶學生去參觀遊覽。

原圖嚟自網絡