早幾日就同史友們講到第一份華人資本、華人主理嘅報紙《循環日報》,而早喺《循環日報》創刊之前,其實香港開埠早期就已經有兩份報紙好流行,其中一份就係《華字日報》。

《華字日報》係香港第二份中文報紙,喺1872年創刊。呢份報紙嘅其中一位創辦人陳靄庭早年係喺《德臣西報》出任副主編,後來就得到伍廷芳支持,開始獨立發行《華字日報》,初期每週出版三次。

咁到底呢份香港開埠初期嘅報紙有咩睇呢?原來《華字日報》早年係同香港人介紹清廷、粵、港以及海外嘅消息,當中就有船舶消息、貨價行情、船期、政府憲示等,而商人亦都已經識得刊登正版告示賣廣告。而講到比較益智,就係後來新加「廣智錄」,即係會有雜文、中外軼事;後來嘅「精華錄」亦會有「談叢」、「粵謳」及「歌謠」,總之就越來越豐富啦!

講開又講,喺早知白話文運動未興起果陣,呢份報紙行句繁長,但就唔用標點符號,每段新聞之間只用一個「O」符號分隔,難怪可以睇足一日啦!

原圖嚟自網絡