提到商朝歷史,最重要嘅一樣證據就係殷墟甲骨文嘅發現,令到商朝由傳說時代變成信史時代,但大家又知唔知甲骨卜辭係講啲乜?點樣進行呢?今次阿史就同史友們介紹下啦!

所謂嘅甲骨卜辭,又叫做甲骨文,係指商朝晚期王室喺龜甲或獸骨上契刻嘅文字,而所契刻嘅文字基本上都係同占卜或者記者有關,雖然當中唔少文字都未被完全解讀出嚟,但就被認為係中國已知最早嘅一個文字體系。

咁到底甲骨卜辭係點進行呢?據郭沫若嘅研究指出,一條完整嘅卜辭主要有四個部分,分別係前辭、命辭、占辭、驗辭。前辭記錄占卜時間同埋占卜人名、命辭記錄具體占卜事項、占辭紀錄占卜結果,而驗辭記錄事後占卜事項結果,睇下占卜內容有冇應驗,今日睇嚟成個甲骨卜辭都幾有系統。而占卜並唔係任何獸骨龜甲都可以用,而係要視乎大細同埋品質,有啲仲需要進行鋸磨加工,鑿鑽圓穴。

等以上嘅功序都完成之後,巫師就會用火燒灼呢啲圓穴,再觀察當中嘅裂痕,如果裂痕夾角接近90度,占卜嘅答案就會為「是」;遠小於90度答案就會係「否」;至於中間就係「不確定」。當以上步驟做完之後,甲骨卜辭就會被儲藏,呢個亦都係點解小屯村殷墟出土嘅甲骨可以咁完整。

原圖嚟自網絡