早排阿史就有介紹過1944年嘅盟軍大轟炸以及一間好具規模嘅觀音廟,當時其中一個提到嘅地方就係紅磡,但史友們又知唔知紅磡呢個地名係點樣嚟?

紅磡最初並未係一個地名,反而喺1844年果陣,最先有嘅係紅磡灣。關於紅磡嘅出現,同一個有啲傳說色彩嘅故事有關!相傳喺1909年果陣,有一個建築工人就喺打一口井果陣,發現當時喺井湧出嚟嘅水係紅色。工人見到咁嘅情況之後,都唔敢要繼續工程,只好走去問風水專家。當時嘅風水專家就話,工人唔小心傷到龍脈,流出嚟嘅其實係龍血。亦都因為呢啲紅色嘅井水,令到呢區有咗紅磡嘅稱呼。而事後,雖然呢啲紅色水被證實係化學物質,但工人同坊眾都起咗間觀音廟嚟供奉。

當然,以上呢個都只係口耳相傳嘅故事,至比較有可信性嘅講法,就有以下呢種。喺1819年清代嘉慶年間編寫《新安縣志》入面,就有講到一條叫做赤磡村嘅地方,「赤」通「紅」嘅意思,所以就有人相信呢條村其實係紅磡。而地形上嚟講,「磡」係指凹入海邊嘅地方,再加上1856年前呢一帶都有唔少紅色嘅岩石,所以叫做紅磡就有咁樣嘅根據。喺一啲航海記錄好似1827年《印度名錄之東印度群島和中國等地的航道》,就有船隻經過汲水門時有描述過「那裏是淺灘,應以中航道靠近北岸處(那處有很紅的外觀)航行」,而呢度就係紅磡喇!

原圖嚟自網絡