如果史友們有睇過一啲二十世紀初香港嘅舊相,應該唔難發現當時嘅港島中環一帶,有好大規模嘅一片英式建築,由郵政局、銀行、甚至酒店都有。而喺呢啲建築入面,阿史今次就想講下一座「大鐘樓」。

呢座大鐘樓係位於港島中環皇后大道中同埋必打街交界,所以後來嘅人都叫呢座鐘樓做「畢打街鐘樓」。大鐘樓據估計係喺1861至1862年間興建,樓高五層大概有25米,喺當時建築嚟講真係算好高。鐘樓係由一位被稱為 Rawlings嘅人設計,而原有嘅設計早期其實唔足夠錢興建,要靠當時德忌利士洋行東主德忌利士捐款先令到呢件事事成。

咁起得鐘樓,報時當然係一個目的,而當時鄰近海邊,呢個鐘樓仲有夜間導航嘅功用,真係估佢唔到。而更加估唔到嘅一件事就係,呢座鐘樓仲負責埋報火警,原理就係用鐘聲嘅次數代表火警地區,例如一聲就係東區灣仔一帶、兩聲就係中區中環、三聲就係西區西營盤等等。

雖然當時鐘樓仲有佢嘅作用,但由於1913年皇后大道中需要進行擴闊道路工程,位處成個工程交界中心嘅鐘樓就需要拆卸,原有嘅鐘樓鐘面就曾經被安裝到尖沙咀鐘樓。

原圖嚟自網絡