早幾日就同史友們介紹完有顛地洋行之稱嘅寶順洋行,而今次阿史就想介紹一間1816年成立嘅老牌英資洋行,早喺清朝年間已經同清廷展開過貿易,現時就係一間環球集團。

唔講唔知,太古洋行一早就有英文名Swire,但由於要發展中國嘅業務,就必需要改返個中文名,當中據講真係有段故。洋行嘅創辨人約翰·施懷雅(John Swire)有次就同埋個仔嚟到中國,當時係農曆新年,佢就搭船經過村莊嘅時侯就發現每家每戶門口都貼有「大吉」兩個字嘅揮春,於是靈機一觸就諗到不如就叫做「大吉洋行」,覺得當中會係一個好意頭。但點知佢當時並唔係太識寫中文字,就唔小心將「大吉」寫咗做「太古」,呢次錯有錯着就令到「太古洋行」因而得名。

咁官方又係點樣解釋呢?原來太古洋行就曾經回應過,當時就解釋因為時任英國駐上海領使密迪樂喺1866年上海開業果陣,意識到「太古」呢兩個字會為人帶來視覺上嘅雙關,既會諗到「大吉」又會諗到「太古」,所以就決定改呢個名,又真係估你唔到喎!

原圖嚟自網絡