喺古代嘅社會入面,對於唔同嘅社會階層都會有唔同嘅規條,喺今時今日睇嚟呢啲規條可能會比較不合時宜,但喺就被視為係美德。今次阿史就想同大家介紹一下古時對女子行為上嘅要求──三從四德。

喺唔少古裝劇入面,都會聽到女主角出嫁前都會被提醒要遵守「三從四德」,但當中又係講緊邊「三從」同埋「四德」呢?所謂嘅「三從」就係「未嫁從父、出嫁從夫、夫死從子」,提出呢個觀念最早嘅來源就係周、漢儒家經典《儀禮·喪服·子夏傳》,當時所提到就係早期女子嘅服喪標準,根據自己當時嘅身份而有唔同嘅服喪等級,慢慢就演變成對女子德行上嘅要求。

至於「四德」,就喺《周禮·天官冢宰第一》入面提過,當時就指「四德」係「婦德、婦言、婦容、婦功」,後來就喺漢代班昭《女誡》入面有更加詳細嘅解說,最初就只係宮廷婦女教育門類,對應地「四德」就係要要求宮廷女子要有品德;建立知識修養、言辭得當;端莊穩重持禮同埋學識治家之道,是為「四德」。

後來隨住儒家禮教頹盛,「三從」就同「四德」合埋一齊,成為中國傳統社會對女性主流要求。

原圖來自網絡