前排阿史就同大家介紹過有「中華牙醫鼻祖」之稱嘅關元昌先生,唔講真係未必知,關元昌先生除咗被孫中山稱為義父之外,佢嘅老婆黎亞妹同樣大有來頭,佢就係香港第一人華人女護士黎亞妹,同時亦都係孫中山嘅老師。

黎亞妹,喺唔少文件記載上又叫做關黎氏(Kwan Lai Shi),原本佢係出生喺南海西樵扶黎鄉嘅一個望族,但就因太平天國戰亂而被父母帶同去到廣州避難。喺走難嘅過程中,母親就不幸病死,而細佬亦都喺廣州失散,佢父親就決定將黎亞妹留喺十三行街,自己就四出搵返細佬。喺一次機緣巧合之下,黎亞妹就因為喺一個英國官員大宅門口流連,而令到呢位官員嘅老婆心生憐憫,後來仲向黎亞妹爸爸提出收養。

黎亞妹後來就跟住呢位波夫人(Danial Richard Caldwell)同埋養母高三桂夫人(Chan Ayow)一齊嚟到香港,一邊就讀英華女校,一邊就向養父母學習英文。本身喺畢業之後,黎亞妹就已經受聘成為英華女校漢文教員,係第一位香港女教師,與此同時佢仲受聘於法院,做埋第一位法院女傳譯,認真犀利。

黎亞妹後來就同同樣信奉倫敦傳道會嘅關元昌結婚,由於佢哋經常都同會內嘅外國人交流,令到佢敢於接受西法,後來唔少子女後代都做咗西醫,名乎其實係一個西醫世家。而講到黎亞妹其中一樣威水史,當然就係喺雅麗氏那打素何妙齡醫院創院之初,就喺呢間醫院嘅前身做過護士長同埋護理主任,而佢學習相關技術嘅正係陪同關元昌去到廣州教會醫院嘅時侯,喺咁有限嘅人生可以學到同做到咁多事,真係令人慨嘆啊!

原圖嚟自網絡