講到深圳特區,唔少人都會諗起鄧小平,而响1992年,鄧小平就响一月同二月期間,去咗深圳、珠海、廣州、上海等地巡視同發表講話,呢次南巡重申中國改革開放政策,為改革開放重新提速。

响上世紀八十年代尾九十年代初,國內外形勢嚴峻,姓「社」定係姓「資」引起激烈討論,國內亦開始出現對鄧小平改革開放路線質疑嘅聲音。作為中國改革開放總設計師嘅鄧小平,正正就係响咁嘅背景下南巡。鄧小平當時南下武昌、深圳、珠海同上海等地,發表著名嘅南方談話。佢當時仲講咗唔少到今時今日仍為人熟悉嘅金句:好似「中國只要不搞社會主義,不搞改革開放、發展經濟,不改善人民生活,走任何一條路都是死路。」「中國只要不搞社會主義,不搞改革開放、發展經濟,不改善人民生活,走任何一條路都是死路。」「要發達起來,窮了幾千年,是時候了,不能等了。」

亦因為鄧小平南巡,中央再次肯定同確立改革開放方向。後嚟唔少人都認為,鄧小平當年南巡嘅目的,係為改革開放繼續而掃清道路,令改革開放十幾年嘅成果不至付諸東流。

原圖嚟自網絡