早排就同史友們講完古蜀國嘅一啲趣聞故事,既然大家對消失嘅古國咁有興趣,阿史就再同大家介紹下其他嘅古國啦,今次就講下古滇國。

滇國係由莊蹺喺公元前227年建立,佢嘅國土範圍就係西南邊彊地區,亦即係雲南中部同埋東部,主要人口就以古代濮人組成。歷史上嘅記載就發現呢個國家由戰國初期出現去到東漢初年消失,關於呢個國家嘅歷史,雖然已考古學家已經喺接近40個滇文化遺址發掘超過半世紀,但當中唔少都仲係一個謎,目前就只係通過考古發掘知道呢個古滇國嘅彊土係「東至陸良、瀘西一線,西至安寧、易門一帶,北到昭通」。

古滇國係一個戰國時期形成嘅國家,莊蹺最初係受命楚頃襄王帶兵征服了黔中、夜郎、滇等地區,但點知後來返去楚國嘅路就被秦國攻佔,莊蹺只好自封為王。後來滇國就先被秦國擊敗,一度積弱。去到漢朝,滇國就曾經嘗試幫漢武帝通西域,後來又差啲被漢武帝討伐,最後只好舉國降漢,滇王就被授予「滇王之印」、滇國就成為益州郡管轄。

滇國到底係幾時,又係因為咩事而消亡,目前學者仍無定論,只係考究之下認為滇人並冇完全消失,極有可能係彝族先祖。有一點係無需置疑,就係漢朝嘅繁盛,滇人出過唔少力。

原圖嚟自網絡