每年必睇嘅中秋大坑舞火龍早前負責主辦嘅街坊福利會就宣佈,因為疫情嘅關係會取消今次中秋嘅舞火龍,但就希望年尾有機會可以舉行,做到舞火龍抗疫。既然冇得睇舞火龍,咁就不如介紹下同火龍有關嘅地方,今次就講下位於大坑嘅蓮火宮啦!

大坑蓮花宮位處銅鑼灣,現時被列為法定古蹟,關於呢座建築嘅建成年份,其實就冇明確嘅文字紀錄,但按照廟內最古老嘅銅鐘推斷,蓮花宮建於清朝道光二十六年、並且喺同治二年(1863年)重建,保留咗今日嘅建築外型。蓮花宮本來係私人產業,但就因為管理不善而自行交咗畀華人廟宇委員會管理。至於點解會有呢座廟喺度,相傳就係因為當地漁民認為觀音大使曾經喺該地顯靈,並且祝福過佢地,所以就用到觀音大使坐喺蓮花上下凡呢個構念建立廟宇。

如果史友們有行開廟,應該都會發現呢座建築嘅風格相當奇特,甚至可以話係獨一無二。一般嘅兩進式傳統中式建築都係四四方方,但大坑蓮花宮就好唔同,兩進之間既冇天井,而且形狀上前進嘅建築係半八角形寶塔狀嘅重檐攢尖屋頂,門口嘅欄杆仲有些少西洋風格,當年嚟講絕對係好前衛。至於後進就係採用長方形,亦都係蓮花石所有嘅位置,成個建築設計相當有心思。

每年嘅大坑舞火龍,都會以蓮花宮作為起點,唔單止咁,呢座廟宇入面仲有以以龍為主題嘅壁畫,完全配合返舞火龍呢個習俗。

原圖嚟自網絡