呢排阿史就同大家講唔少港英政府時期急速改變代議政制嘅事件,有1985年嘅立法局間接選舉,又有「九一直選」,當中仲幾次更改同發表過《代議政制綠皮書》,而講到最具爭議嘅一件事,當然就係1994年嘅「新九組」。

所謂嘅「新九組」其實就係1992年港督彭定康喺第一份嘅施政報告提出嘅政改方案,就係新增九個功能組別,「新九組」就包括漁農、礦產、能源及建造界;紡織及製衣界;製造界;進出口界;批發及零售界;酒店及飲食界;運輸及通訊界;金融保險地產及商業服務界;公共、社會及個人服務界,合共九個。

就咁新增功能組別似乎就冇乜大問題,但係呢個「新九組」方案就有幾個巧妙嘅地方係利用咗《基本法》灰色地帶,當中就有提議喺九個功能組別嘅選票直接由個人票取代團體票、從事呢個九個行業嘅市民就自動成為功能組別選民,變成就令到九個議席成為直選議席、選民人數忽然增加咗106萬,真係前所未有嘅變化!

彭定康呢次嘅做法引嚟時任國務院港澳辦主任魯平大鬧,到底鬧啲乜?下篇再同大家介紹!

原圖嚟自網絡