早幾日就係東西德簽署統一方案嘅30周年,呢一日對於唔少德國人嚟講都有住特殊嘅意義。喺1945年8月2日嘅波茨坦協定簽訂之後,德國就逐步分成兩個部分,西德就係由美、英、法三國合併管理;至於東德就係由前蘇聯負責。

喺二次世界大戰結束之後,冷戰亦都隨即展開,前蘇聯同埋西方國家嘅關係亦都逐步惡化。喺1948年2月,美、英、法為首嘅六國就召開外長會議,會上就宣佈會將佔德區協調經濟政策,仲會建立西德國家,並且進行新貨幣改革;蘇聯一知道呢個消息,就即時提出抗議,覺得呢三個國家想分解德國,於是就喺用年6月24日全面切斷西佔區通往柏林嘅水陸交通,淨係留返空中嘅通道,史稱柏林危機。

美、英、法三國當然知蘇聯咁做嘅目的係想迫佢哋交出佔領區,而佢哋當時嘅對應措施就係以英、美為主導,展開史上最大規模嘅一次空中運輸行動「柏林空運」。「柏林空運」最大嘅目的就係想向西德地區提供物資,當年空運以英國皇家空軍同埋美國空軍為主、澳洲、加拿大都有參與,據統計就喺一年之內進行咗278,228次飛行,為柏林提供2,326,406噸物資,認真誇張。

由於蘇聯嘅封鎖並冇實際嘅效用,呢次柏林封鎖亦都喺1949年5月解除,西德國家亦都隨後成立。

原圖嚟自網絡